söndag 28 december 2008

Roligt med lite liv...

Har just spenderat en kvart framför karet... nu rör det sig i det =)
Var hos göran i lerum och handlade 2 Blåbenade eremiter och 3 trochus-snäckor... dessutom köpte jag på mig ett kilo LS i "rubble"format... fick även med en röd makroalg och två bitar grön kalkfixerande makros på köpet... efter det var jag med vännerna en sväng på landet och byggde en ramp till min gode kamrat lars tvåmeterskar... fick även känna lite gödsellukt och nostalgitrippade tillbaka till barndomens korta men minnesvärda besök på landet...

Efter det bar det av hemåt och jag bytte 15 liter vatten i karet innan jag släppte i de nya innevånarna... i stenen fick jag även med en hel del kul småliv... räknade till 2 små sniglar, nån mask, några sjöpungar och en bunt ormstjärnor modell mini... imorgon ska det byggas en aning och staplas med stenen...

Efter isläppet begav vi oss mot mölnlycke och konsumerade öl, jäger och tequila, samt spelade techno till grannarnas förtret... får hoppas att inte bakfyllan stoppar mitt byggande imorgon...

nu blir det till att sätta upp diodlampan och nattglo en stund med en smörgås och ett glas choklad...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar