onsdag 31 december 2008

död och vattenläcka!

En av mina Trochusar gick hädan under natten... slängde ner den till mina sötvattensfiskar som käkade upp rubbet, nu har jag ett skal till åt eremiterna när de vuxit till sig... men den gjorde god nytta innan den lämnade jordelivet genom att gnaga i sig massa kiselalger, så nu är stenen som var helt gulbrun innan vit istället...

Stod i duschen och hörde ett skvalande utifrån... FAN! tänkte jag och kutade ut i rummet med akvarierna i bara mässingen, men såg inget vatten på golvet, kollade då köket, diskmaskinen står och skvalar ut vatten på golvet... tur jag var hemma fortfarande... bara fram med handdukarna... ska kolla över den när den diskat klart... den har gjort samma grej en gång innan och då satt det lite smuts på flottören...

Gott Nytt År! ikväll blir det kalejs härhemma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar