torsdag 18 december 2008

Det blir innan jul iallafall...

Fick precis besök av Magnus aka Tropfrog... I helgen ska han göra ett vattenbyte modell större i sitt saltvattenskar och jag får inkört vatten och lite makroalger av honom... Så jag kommer köra igång och låta det stå och puttra under julen... Blir nog en sväng till Ciklidhuset i Lerum också för att köpa ett par kilo LS och nån polyp av nåt slag... Några turbos och nån eremit eller räka får det bli också...
En fördel med "färdigt" vatten är att det finns näringsämnen i det som algerna kan leva på utan gödning under tiden jag är borta... när jag kommer hem efter jul blir det nån form av simmande"gödselspridare" Matning i början blir väldigt försiktig... varannan dag några frusna Artemia eller en liten bit cyclopeeze... har jag bara kontroll på hur mycket näring jag tillför så vet jag också hur mycket jag bör rengöra... imorgon måste jag köpa lite svart acrylfärg och måla två sidor av akvariet, blir aningen snyggare då skulle jag tro... trägarderoben känns inte som en jättevacker bakgrund, även om djuren inte bryr sig nämnvärt så gör ju jag det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar