måndag 29 december 2008

Alger Alger Alger... =)


Dåså... nu har jag möblerat burken en aning och mina trochus har börjat gnaga i sig av de fula kiselalgerna... har även sett en och annan fläck cyano, men det var väntat... doserade en knivsudd nitrat och placerade i fler konkurrenter till fulalgerna... idag var jag nere på herkules igen för att köpa mig en turbo till, men de var slut... så jag högg istället en laddning makros till... det blev en sorts röd bubbelalg och två sorters Caulerpa... den röda satt på en bit kalkalg som krasade gött när jag tryckte fast den i stenen... längst in på bubbelalgen satt en liten liftare i form av vad jag misstänker är en Glasros... men jag ska kolla på den lite till innan jag beslutar mig för om den ska ut eller vara kvar ett tag till...
Glasros?

Tillägg en stund senare...

När min misstänkta glasros vecklat ut sig lite så besannades mina misstankar... då tog jag det säkra före det osäkra och nöp bort bladet den växte på... den fick en kort ceremoni vid porslinsguden och sen hoppas jag den var ensam så jag slipper fler...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar