onsdag 6 maj 2009

Maj, tiden går fort!

Ja, då var det dags för en uppdatering igen, över en månad sedan sist.
Inga som helst problem med karet, fiskarna trivs och korallerna sprider sig...

Har börjat plugga, så nu har jag en sysselsättning på dagarna och en inkomst, om än lånad. Kock ska jag bli, det är en ettårig utbildning och om jag vill, ett tillvalsår...

Det har dessutom varit underbart väder senaste månaden, på gott och ont, solen lyser in på karet på eftermiddagen, så hela bottnen har i framändan blivit täckt med caulerpa...
i förrgår köpte jag på mig ännu en bit levande sten, med massa små skivanemoner på... hoppas de växer på bra, men det antar jag att de kommer göra... fanns även en del smått liv i stenen som jag inte kunnat identifiera än, svampar och nån form av djur som bor i hålor...
Dessutom har jag planerat in lite mer liv i karet, var på besök os magnus igen och fick en lite asterina-sjöstjärna och tre snäckor...

Nästa projekt är sjösatt idag, jag köpte ett kubakvarium till, 60cm sida, ett likadant som jag redan har, jag har en benägenhet att skaffa två av saker... dock kommer projektet vara långvarigt, ingen igångsättning förrän i höst... då kommer jag ha haft semester och vara taggad för nytt hobbyprojekt, jag kommer dock hålla på med själva byggandet av akvariet i sommar, ska bygga sump, sätta dit en ytavrinning och en durso för att få karet att vara tyst eftersom det ska stå i samma rum som jag sover... dessutom måste jag planera för belysning, om jag ska köra lågenergi, T5, MH eller i någon kombination...

över och ut, får se om jag kommer håg att blogga lite oftare igen nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar