måndag 9 mars 2009

Påfyllt!

Min ekonomi är i spillror, men det får jag leva med helt enkelt...

i fredags var jag en sväng på ciklidhuset och skaffade en skivanemon modell större, en liten bit stjärnpolyp och en Nemateleotris magnifica...

Fisken, en pilgoby döptes efter han hade vart i karet i 20 min till Vanheden... detta pga en vana att likt Vanheden i Jönssonligan, snärta till med fenorna, eller kavajen i film-originalets fall...

skivanemonen är jag rätt missnöjd med då den det första den gjorde kröp ner i ett hål i LSen var tvungen att fiska ut den med en pincett, och givetvis skadades den, får hoppas den repar sig... fyllde igen alla hålen i stenen med grus iallafall...
inte heller stjärnpolypen är särskilt rolig då den inte visar sina polyparmar utan mest är ett lila skelett... men jag gissar på att den kryper fram med tiden och blir snyggare...

över ut /Petter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar