söndag 11 januari 2009

Uppstartsfasen över... =)

Idag bytte jag 12 liter vatten, mätte lite värden och blev glad...
nitriten är nere på 0.1ppm, det betyder att bakterierna i filtret och stenen kommit igång och bryta ner skit... det innebär också att jag kan slänga i en tålig fisk... antingen en damsel eller en clown... beror helt på vad som finns... det blir dock bara en sån, när jag har fått ännu stabilare värden i karet så blir det nån goby eller liten kardinal...

NO2 0.1
pH ca 8
Salinitet 1.o24
temperatur 26 grader

om min a-kassa behagar ge mig min ersättning sedan september (!) blir jag ännu gladare och köper lite fler tester... det var onödogt att sälja mina fosfat och nitrattester på auktionen... men det får bli nya snart eftersom jag kan börja jobba på de värdena nu när nitriten int längre är mitt största problem...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar